Quo vadis?

13 juli 2013 - Mainz, Duitsland

Als je bij het lezen van de titel meteen denkt 'Scania Vabis' dan ben je net zo'n latinist als ik. Over muziek uit die tijd gesproken. Zo'n tocht naar Rome zou een soort Introspection moeten zijn. En dan denk ik dus aan Thijs van Leer die een lp volfloot met mooie liedjes en dit Introspection noemde
Ik mag aannemen dat hij dat fluiten met plezier deed. En zo rijd ik ook fluitend langs de Rijn. Inmiddels al enkele dagen. Trouwens ook zo'n liedje wat je nooit meer hoort; 'Ja zo'n reisje langs de Rijn Rijn Rijn'. En flink pompende bewegingen maken met de ellebogen. In de vergetelheid geraakt. Net als het woord zelf. Vergetelheid.

1. Anton Meijer:
    14 juli 2013
    Vergetelheid.....dat zal bij de naam "Erik" niet meer gebeuren. Hij schrijft geschiedenis. Hoewel, schrijven terwijl je je fietsend verplaatst? Hij laat zijn sporen na, zowel op straat als op de digitale snelweg. Had ik nooit gedacht. Maar goed, er zullen nog wel momenten komen dat hij ook niet meer denkt... Dan is lezen heel mooi. Zoals zijn verhalen. Reis ik toch nog mee. In de vergetelheid...
  2. Murdo:
    14 juli 2013
    Erik, geweldig om te lezen hoe jij fluitend jouw (h)eerlijke momenten ervaart! Ik volg je al lezend op de voet, gaat een stuk langzamer, maar geniet er niet minder door.
    Warme groet, Murdo
  3. Johan Westera:
    17 juli 2013
    Ik ben net zo'n latinist als jij. Een goede reden om weer eens in het Neerlands Hoop archief te duiken. En in mijn geheugen waarin we volle zalen trekken met nummers als "Het Wad" en "Bello de hond". In dit laatste lied hadden we de originele tekst, waarin vakantiegangers onderweg merken dat ze iets vergeten zijn ("ik zou alleen bij God niet weten wat het is"), gezuiverd van ijdel gebruik van des HEEREN naam. Dat waren nog eens tijden. De LP Introspection heb ik inmiddels ook gevonden.
  4. Ben en Anika:
    19 juli 2013
    Ik vind het nu wel weer eens tijd voor een update! ;)
    xx Anika