Wiedersehen

23 juli 2017 - Windeck, Duitsland

Het aardige van fietscontacten is dat je ze ieder moment kunt beëindigen. Een kort 'Hier moet ik rechtsaf ' is voldoende om een gesprek te beëindigen. Zo fietste ik vanochtend een stukje op met een Duitser. Na wat info over onze tochten uitgewisseld te hebben,  had hij er blijkbaar genoeg van en bij een bankje riep hij iets over even pauze. We riepen elkaar nog wat aardige dingen toe en dat was dat.
Vorig jaar had ik een dergelijk randez vous met een Fransman van Afrikaanse afkomst. Hij wist waar ik heenging en had zich voorgenomen mij daar netjes af te zetten. Alleen reed hij continue over de grote weg terwijl mijn route mooie paadjes en fraaie doorsteekjes voorschreef. Daar had deze meneer geen boodschap aan. Mijn suggesties om anders te rijden werden met grote stelligheid opzijgezet. Hij wist de weg.
Toen ben ik van taktiek gewisseld. Op drie meter voor een afslag riep ik dat ik hier af moest slaan, zwaaide hard en overtuigend terwijl ik afsloeg. Het hielp. Hij kwam me gelukkig niet achterna en ik kon mijn omslachtige,  maar o zo leuke route vervolgen.

1. Ben en Anika:
    24 juli 2017