Bim Bam

30 juli 2017 - Nördlingen, Duitsland

Zoals eerder gemeld rij ik door Beieren. En dat kunnen ze; beieren. Toen ik vanochtend vroeg op wilde staan in verband met de warmte (jaja het is hier inmiddels prachtig weer) en zachtjes in verband met de mede-kampeerders werd mijn zacht geritsel overdonderd door de talloze kerkklokken van Rothenburg. Heel de camping wakker. Dat klokkenluiden herhalen ze de nodige keren per dag.
Over geritsel gesproken. Ik verdenk de Duitsers van een omvangrijk zwart circuit. Ik kan het nog niet hardmaken. Maar het is toch erg opvallend dat ik tot nu toe op een camping een rekening heb gekregen. Op al de andere campings voldoet het overhandigen van het luttele bedrag en is iedereen tevreden. Zij omdat ze dit bedragje als een extra hebben. Ik omdat het bedrag laag is.
Ik twijfel wel of ik dit verhaal aan de grote klok zal hangen. Klokkenluiders genoeg hier.

1. Manon:
    30 juli 2017
    Zeker geen slapende honden wakker maken. Zo geheel tegen duitse grundlichkeit in genieten van kleine bedragen zolang het kan. En er een lekker bier op drunken.
  2. Annelies:
    31 juli 2017
    Haha het klinkt inmiddels als een echte vakantie. Heerlijk, we genieten helemaal mee. Wat fijn dat het weer ook meewerkt inmiddels. En geen woord over vuil maken, die luttele bedragen. Iedereen blij!
  3. Marian:
    31 juli 2017
    Bim bam beieren, de koster legt geen eieren???? de kip die loopt te meieren??? het legt jou geen windeieren. Nee, dichten op beieren. Hoe zat dat ook alweer?