Roman uit Schongau

1 augustus 2017 - Lechbruck am See, Duitsland

Omdat het vandaag erg warm zou worden ben ik vroeg opgestaan en om iets over zeven rijd ik de camping af. Ik kan vandaag lekker doorrijden. Maar als ik in Schongau aankom is het over. Ik word naar het oude centrum geleid. En laat dat nu net op de top van een heuvel liggen. Het VVV vertelt dat de eerst volgende camping niet aan mijn route ligt. Het ligt aan de Via Claudia (Ik heb steeds neiging om Via Augustus te zeggen). Nu is het de kunst om de route op te pikken. Dat valt vies tegen en ik daal en klim en draai en keer, maar kan de route niet vinden.
Terwijl ik gebogen over kaart en gps sta, komt er een Duitser aan. Of hij me kan helpen. Wat blijkt is dat hij een afspraak heeft op een kilometer van de camping waar ik naartoe wil. En hij is op de fiets. Samen rijden we door een fantastisch landschap met uitzicht op de Alpen.
Bij de camping nodigt hij me uit om een glas bier te komen drinken.
Dus als m'n tentje staat en ik gedoucht heb fiets ik naar de plaats díe hij heeft aangegeven. Het wordt een mooie avond. Bedankt Roman.

1. Annelies:
    1 augustus 2017
    Tjonge wat ontzettend leuk zeg, zulke ontmoetingen! Die maken je vakantie. En wat een prachtig weer! Veel plezier verder.
  2. Lieke:
    2 augustus 2017
    Jaja in een keer allemaal aardige Duitsers tegen komen pff. Haha klinkt goed pap, proost!