Geen sprookje

2 augustus 2017 - Schwangau, Duitsland

Een van de dingen die al jaren op mijn to-do lijstje staat is een bezoek aan Slot Neuschwanstein. Ik associeerde het slot altijd met een verhaal van Cees Nooteboom. Toen ik de hele vakantie ingepland had, heb ik het verhaal nogmaals gelezen. Bleek het om een heel ander gebouw te gaan. Zo zie je maar; je fantasie gaat soms lekker met je herinnering aan de loop.
Maar vandaag dus het kasteel gezien. De combinatie van het verhaal van koning Ludwig II, die als koning zonder macht zich terugtrok in een sprookjeswereld, in combinatie met dit bizarre gebouw, maakte het bezoek voor mij zeker de moeite waard.
Dan is er de link naar Disney. Anderhalf uur wachten voor een kaartje voor een rondleiding van dik een half uur. Hordes mensen die er rondliepen. Dat leidt tot de vraag wie heeft wie geïnspireerd.
Dus ik zit morgen gewoon weer op mijn fiets. Maar wel in een landschap als uit een sprookje.

1. Ben en Anika:
    2 augustus 2017
    Wat een mooi kasteel! En nogmaals gefeliciteerd! Ben en ik gaan een biertje op je drinken!
  2. Lieke:
    2 augustus 2017
    Wauw, prachtige foto's! Geniet van je avond pappie♡♡
  3. Manon:
    2 augustus 2017
    Een mooie plek om je verjaardag te vieren. Dat je morgen weer lekker wil fietsen kan ik me indenken.