Duizend

21 juli 2013 - Wasserburg, Duitsland

Toen ik vanmiddag op de camping aankwam en mijn kilometer stand bekeek (Ik doe dat gedurende de dag niet om mezelf te verrassen met hoeveel ik vandaag weer heb weggetrapt,  zo hou je het een beetje spannend voor jezelf) gaf de teller exact 1000 kilometer aan.

Dat was reden voor een feestje. Het was zowie zo een mooie dag. Vanochtend dronk ik samen met twee Nederlandse broers koffie op een terras. Ik had ze gisteren al even ontmoet toen ik in een niemendalletje een broodje zat te eten. Ze vormden een verschijning in het landschap. De een statig rechtop op een degelijke hollands fiets. Hij is lang en heeft bovenop zijn hoofd een petje. De ander op een high tech carbon Koga. Helaas met z'n buik op de stang en beduidend mindere benen dan zijn broer zodat hij bij iedere klim sterft aan zijn broers achterwiel.

Wat het fietsen betreft trok ik door prachtig heuvellandschap en nam een omweg om hoger uit te komen. Tegenover de extra inspanning stond een beter uitzicht. En daarna een heerlijke afdaling om wederom aan de rand van de Rijn uit te komen. Maar nu vermomd in een onafzienbare waterplas die we kennen als het Bodenmeer. Daar heb ik maar eens lekker in gezwommen.

En nu zit ik in een visrestaurant te eten. Visje, wijntje, appeltje, eitje.

1. Murdo:
    21 juli 2013
    Geweldig! Overigens ik blijf genieten van je reisverhalen. Foto's erbij, boekwaardig! Warme groet, Murdo
  2. Ben en Anika:
    21 juli 2013
    Ik zit iedere keer tussen de schotjes van m'n cubicle hardop te lachen, collega's kijken me een beetje verstoord aan. Maakt zo'n lome zondag op je werk toch nog een beetje overkomelijk. :)
  3. Annelies:
    22 juli 2013
    Elke dag even kijken of er nog een reisverhaal van Erik is. En dan..ja! Lekker lezen en lachen. We volgen je met z'n 4tjes. Fietsen mee langs de Rijn, kijken boven op de heuvel mee de verte in, zitten gezellig naast je op het terras. Geweldig! Heel veel reisplezier verder! Liefs Annelies
  4. Henrie voorveld:
    23 juli 2013
    geweldig man dat je geniet. had graag met je meegegaan. oude herinneringen van onze tocht naar santiago komen weer boven. veel plezier anja en henrie